söndag 16 november 2014

Tankar inför "jullovet"

Sveriges mest fotograferade allé, enligt en av mina vänner.
Kanske... Så här grå så illustrerar den för mig lite av den där
eviga vägen som man går på och måste gå på för att få livet
att snurra runt i vår värld. Bild: esbe.


Jag började just känna den smått apatiska skräcken komma över mig: Jag måste förbättra min ekonomi - avsevärt! Tittar i kalendern, inser att det finns ungefär tre veckor att höja standarden inför våren. Hur ska det gå till? tänkte jag. Så såg jag en chans, som täckte just dessa dagar, så jag har sökt ett jobb som jag hoppas att jag ska få jobba så mycket som möjligt på. Eftersom det är ett fysiskt jobb, så hoppas jag att jag övrig tid (om det finns någon ork över) ska kunna sitta hemma och sätta mig in i min roll på förlaget bättre - men kanske främst faktiskt utföra några utav alla idéer och tankar som har kommit fram under hösten. Bearbeta lite erbjudanden, blänga lite på hemsidan och hoppas att saker och ting blir som jag vill (jag är inte kompis med systemet på hemsidan, och eftersom jag inte lade upp den så har jag inte kunnat lära mig successivt heller). Men det är framtiden. I dag ska jag försöka få en massa annat att fungera.

Inga kommentarer: