söndag 16 november 2014

In, ut, husmoderligt, sparat: Mattankar

När jag började med listan denna vecka så trodde jag att det inte skulle bli så mycket. Men det har ju blivit en hel del. Ganska tillfredsställande. Att jag dessutom lyckats hålla matkostnaderna nere igen är förstås riktigt lyckat! Dock så unnade jag mig mat på stan ett par gånger, så jag har nog ändå lyckats komma upp i 300 kr, men - 300 kr matpengar för en vecka är inte speciellt mycket. (Kanske inte så konstigt att jag blev mycket förvånad när en av mina studiekamrater berättade att den lägger ner 1000-1200 kr i veckan på mat! Å andra sidan är det kanske inte heller så konstigt att jag öppnar min kyl, suckar lite och stänger den igen. Ibland längtar jag verkligen efter att den ska digna över av diverse godsaker - men jag brukar försöka hålla mig tills det kommer erbjudanden, det är det som gör att jag kan hålla ekonomin någorlunda stabil.)

In
  • mugg i utformning av Toker - ska bli en present
  • återvinningskasse (som jag bloggade om) - inte så fin som jag tänkte mig, men bättre än kartongen jag hade stående
  • äppelbrygd från Kiviks musteri - ska prova den för Smartson
  • växt från soprummet - någon form av aloevera tror jag, ska se om jag kan få rötter på skottet jag tog

Ut
  • varma leggins - gåva till bättre behövande.
  • jeanskjorta - gåva till bättre behövande.
  • t-shirt - gåva till bättre behövande.
  • linne - gåva till bättre behövande.
  • jeansklänning - gåva till bättre behövande.
  • babypyjamas - gåva till bättre behövande.

Husmoderligt
  • bakat bröd (för att ha något gott att bjuda på, samt fylla på frysen)
  • bakat muffins (av samma anledning som brödbaket)
  • sprayat mitt stora lönnlöv med guldfärgen - blev helt okej, nu ska jag bara komma på hur jag får upp det på väggen...

Sparat
  • 2 burkar marmelad (present från en vän)
  • kex till ost (present från en vän)
  • yoghurt (2 valio för 1, med hjälp av sms-kupong)
  • garant nötter/fruktmix, garant kvarg, svenska lantchips, stimorol original - allt via seqr, tack vare en kupong i butiken så blev det typ 10 kr alltsom allt för detta! Det tackar vi för!
  • fick möjligheten att gå på konsert gratis genom att ställa upp och arbeta i kassan.
  • 2 paket Serla hushållsark - via Klubb Serla. (vill du hjälpa mig att få fler poäng samtidigt som du registrerar dig där, får du gärna delge mig din epostadress - maila till blesselisa {snabela} gmail {punkt}com)

Inga kommentarer: