måndag 16 maj 2016

Presentation

En snäll bloggvän tipsade världen om min blogg. Denna. Inte den jag har på nouw.com om mina dockskåp. Jag blir sällan tipsad om, för jag gör inte så mycket väsen av mig, men om nån nu vill veta vem jag är, eller åtminstone tanken med bloggen så skriver jag om det nu.

Jag försöker tänka miljövänligt, billigt, smart. Tycker om att skriva, men är periodare eftersom det händer mycket i mitt liv mellan varven. Lite roligare blir det förstås om jag får feedback i bloggen (så är det väl för alla?) men jag skriver mest för att hålla skrivandet igång. Då skriver jag om sådant som jag är intresserad av, som jag tror att andra kanske är intresserade av och ganska ofta om tävlingar, nya produkter och då och då om böcker och filmer jag läst och sett. Eller restauranger jag besökt. Ibland går det bättre, ibland sämre. Poängen är att så länge jag tycker bloggandet är roligt så bloggar jag. Jag gillar nämligen språk.

Jag har svenska, engelska och svenskt teckenspråk som huvudsakliga språk, men kan kommunicera någorlunda på ryska, kan några ord ukrainska och läser kyrkoslaviska, kyrkogrekiska och ytterst lite kyrkoslaviska. Jag korrekturläser åt en del bokförlag och har kortekturläst på en nyhetsredaktion. Jag har fått mitt första översättaruppdrag. Och så har jag en trädgård som jag skulle vilja få liv i.

Allt detta handlar min blogg om... och en massa annat. Livet går långsamt, men ändå framtå. (Framtå var en felskrivning av en kompis, nu så kan jag inte släppa namnet!)

Inga kommentarer: