torsdag 23 juni 2016

Avslutning av Nivea-testet

För att slutföra mitt uppdrag som testpilot och vara säker på att jag täckt upp alla punkter kommer de nedan med en liten sammanfattning under varje.

1. Mitt första intryck.
Snygga förpackningar. Kanske något stora, men ansiktsservetterna hoppades jag skulle kunna fungera gör resor.

2. Hur produkten fungerar i min vardag.
Jag tvättar mitt ansikte, men bara när det behövs för jag vill undvika att torka ut det. Det gör att jag inte använder produkter dagligdags utan när behov finns.
   När jag testade rengöringskrämen upplevde jag att den kändes mildare än vanlig tvål, men att tvättservetterna var bättre eftersom de kändes som att de var återfuktande.

3. Mitt omdöme
Jag gillar när det är enkelt. Ju färre saker som ska blandas in i en rutin desto bättre. För min del går således rengöringskrämen och vanlig tvål på ett ut, eftersom båda kräver att man smörjer ansiktet med ansiktskräm för att det inte ska kännas torrt.
   Ansiktsservetterna är mer i min smak. De är dryga. Jag skulle nog till och med överväga att klippa dem i mindre delar och få dem att räcka längre, eftersom de är stora och räcker mer än väl till att rengöra ansiktet.
   Således rekommenderar jag servetterna framför krämen, men med påminnelsen om att krämen känns lite mildare än tvål, om någon nu ändå hellre använder flytande medel framför tvättlappar!

Inga kommentarer: