onsdag 22 juni 2016

Shopping i Falun

Igår tog jag tillfället i akt att ta en tur på stan efter att jag avslutat ett av mina korrekturjobb. Med presentkort som jag fått ihop till via olika undersökningar och beställningar så kunde jag shoppa loss på både Åhléns och Twilfit. Hittade fina reavaror på Åhléns och fick bland annat tag i en urskön klänning/tunika/kimono (pojkvän och jag inte överens om vad den ska kallas, men båda tycker att den är snygg...). Köpte också jeansnålar för symaskinen, så jag börjar närma mig att försöka mig på en idé som jag haft ett tag nu. Dags att få till ett arbetsbord för mig och symaskinen!
   Insåg, för övrigt, att det verkligen är en lyx att kunna gå runt en sväng på stan efter en arbetsdag. Insåg också hur mycket jag föredrar en liten stad framför en stor. Det finns tid att göra det man vill utan skuff och stök och bök. Och människor är i princip alltid trevliga.
   Det är svårt att ta bild på sig själv, men ett försök att visa klänningen är med här i alla fall!

Inga kommentarer: