tisdag 7 juni 2016

Retro kartong skapar minnen

Undan för undan minskar sakerna här hemma. Eller så får de ett mer enat förvaringsutrymme.
   I den välanvända kartongen på bilden har leksaker från 1983 och framåt förvarats. Riktigt luggsliten börjar den bli, så dess sista uppgift blir att hjälpa mig att flytta kartonger till återvinningsstationen.
   När jag tänker på baby- och småbarnssaker ser jag dessa kartonger framför mig. Tycker att de är fina och egentligen rätt praktiska. Perfekt storlek och form för att stoppa undan saker för lagring. Men nu är det nog slut på det nöjet. Det är dags att försöka rädda några träd, fortsätta rensa ut onödigheter och uppnå den där balansen och friden i livet som jag så innerligt längtar efter.
   Leksakerna i kartongen? De la jag tillsammans med barbiehuset i en kartong som ska sparas i lekstugan. Träleksaker och drämleksaker kastar jag inte ut i onödan!

Inga kommentarer: