måndag 10 oktober 2016

Slipp illaluktande dammsugare!

Att städa är både roligt och trist på samma gång. Det är svårt att börja men att avsluta det hela känns ofta lyxigt fräscht.
   Något som jag inte tycker är så fräscht är doften från dammsugaren, men jag har märkt att det styrs av vad som ligger i påsen, därför har jag börjat dammsuga upp lite av sådant som jag tycker doftar gott, som mynta. Det blir en fräsch doft och jag behöver inte köpa konstiga doftkulor som säkert inte är miljövänliga. Dessutom är det billigt eftersom jag ser till att ha mynta i trädgården (trots att det sprider sig aktivt - bra motkämpe mot de extremt jobbiga lupinerna som bestämt sig för att ta över världen). Framförallt slipper världen en del onödig produktion om vi använder naturliga saker för att fräscha upp vardagen och hela livet blir lite roligare!

Inga kommentarer: