torsdag 22 december 2016

Allmänt om graviditeten och sånt som rör barnets ankomst

Tre månader tills min lilla hamsterbulle kommer till oss. Hamster för att bebisen kändes som en hamster som sprang runt mellan v 14 och 20/21... bulle för att den passade att presentera för världen på kanelbullens dag. Som jag längtar att få träffa liten!
     Har haft en väldigt snäll graviditet, illamående ca v 7 till 16, men inga kräkningar, trötthet de första 12 och nu sedan ungefär v 24. Och så har jag börjat få kväljningar när jag borstar tänderna... och ont i ischiasnerven på vänster sida. Och lite ont i ryggen. Och ofta hungrig!
     Idag fick vi en balja att bada bebis i, före det har vi fått en stor hög med kläder för den första tiden och lite småplock här och där. Någon har lovat ut barnvagn också. När vi gifte oss för någon vecka sedan fick vi mer grejer till barnet än till oss (kläder och leksaker), så fint och bra tänkt! (Vi behöver verkligen inte många fler egna ting... det känns som att de ständigt förökar sig och det bara måste minska... som att det sker med ett barn i huset!) Ja... så finns det ju grejer från min och min systers barndom... just nu i en massa lådor... i vardagsrummet. Det finns definitivt saker att göra något åt! Jag lär få kämpa på med att fylla loppispåsar, lägga ut på tradera, skänka bort och slänga (miljarder gamla uträkningar från skoltiden).

Inga kommentarer: