fredag 23 december 2016

Bra råd och goda recept

När jag var inne på Stadsmissionen igår hittade jag en receptbok för gravida, "Klaras bästa mat för gravida". (Hittade den bara på bokbörsen och betydligt dyrare än den jag hittade på stadsmissionen, så ett tips är att hålla ögonen öppna för att hitta den) Den innehåller trevliga recept och ger bra råd för att hitta mat med rätt/bra näring oavsett vad det är den gravida behöver bäst för stunden. Den är indelad i sektionerna frukost, lunch, middag, mellanmål och två bjudningstillfällen. Recepten är framtagna för att vara enkla för den gravida att hantera. Jaha konstaterade snabbt att jag skulle kunna göra de flesta av recepten på det som redan finns hemma vilket också är ett plus. Inga konstiga eller speciellt dyra råvaror (utom möjligtvis laxen).
    Det första jag hittade som jag ville göra var ett enkelt recept på supergoda kesoplättar, som jag funderat över ett tag på att göra. Nu när jag insåg hur enkelt det är så kommer jag absolut att göra det oftare, massor av protein, kalcium och andra nyttigheter bara med lite keso och ägg!

Inga kommentarer: