fredag 22 juni 2018

Nu händer det grejer!

Har äntligen lyckats få bort det sista knaset i en gammal pallkrage så jag har kunnat fylla upp med "fuljord" som folk kallar det, och tre hinkar bokashi-kompost!  Det gjorde jag i tisdags så nu är förhoppningsvis maskar och andra småkryp och mikrober igång och jobbar i jordfabriken. Det är så häftigt att kunna göra sina matrester till näringsrik jord så enkelt! Min tanke är att lägga på en säck köpejord ovanpå alltihop och sedan odla i det,men som jag hintat om så händer det ju fler saker i livet med barn, dödsfall och annat så trots att trädgården verkligen är min plats för vila och rekreation så räcker tiden inte helt.
     Min underbara man har lagt sig vinn om att hjälpa mig att samla upp regnvatten trots att vårt vattensystem inte är färdigt, mest bara planer ännu. Det är så skönt för de dagar när det inte regnar. Då vet jag att jag ändå har bra vatten att få igång sådder med och att vi inte tar av det viktiga dricksvattnet. Dessutom kommer ju regnvattnet till grunden ändå,men bara lite långsammare, via en tunna och odlingarna. Det borde bli bra!

Inga kommentarer: