lördag 2 juni 2018

Pallkrage klar!

Idag har jag färdigställt en pallkrage i ett första skede. Jag hoppas att det blir såväl bondbönor som ärtor som växer fint i den. Täckmaterialet som jag använder är mest lupiner - hela trädgården består av lupiner känns det som. Högt och lågt.
      Börjar bli trött på värmen och det nästintill obefintliga regnet, det kom väl tre droppar igår typ... Nåväl... desto viktigare blir det att täcka har jag förstått då det hjälper till att bevara fukten.
Mangolden och sallaten som jag planterat sedan tidigare växer långsamt på och jag försöker få dem att streta på.
    Blommorna jag planterade i kragen är hängiga, jag har inte alls hunnit ta hand om dem som jag hade tänkt mig, men kanske hämtar de sig och ger prakt ett tag till... man kan ju i alla fall hoppas!
    Som synes finns det ganska mycket yta kvar att plantera på, och där funderar jag på att testa att sätta ut en tomatplanta och lite bönor och ärtor runtomkring. Frågan är hur mycket jord tomater behöver. .. näring, ja, men jord.?

Inga kommentarer: