torsdag 10 maj 2012

Kort och gott

Först ett svar till Mångmamma angående tallrikarna. I just det fallet var det inte så jättesvårt. Vi hade sex stycken av en sort och femton av en annan. Eftersom det var biskopar som kom på middag så föreslog jag bara att de skulle få de sex udda tallrikarna, det gick hem hos alla. Inte så svårt... Men det finns säkerligen fler sätt.


Insåg just att jag kanske bara ska vara tacksam. Läraren som vi snart har brukar alltid "primera" mig med den lite svårare uppgiften (och jag klarar den rätt så bra ändå). Kanske är dags att bara vara glad för att någon ser vad man kan och uppenbarligen visar på det. Även ett bevis för mig själv att jag faktiskt är lite begåvad när det gäller språk. Utan att göra någon grej av det. (Mer än ett blogginlägg förstås ;) )

En aloho sobe! (Om Gud vill, på syriska)

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Ungefär som jag misstänkte då.