måndag 29 juli 2013

Långsamt på plats

Dagen F som i flytt. Den var här, den kommer. Jag är precis mitt emellan. Det mesta av mitt bohag som varit med på de senaste två årens resa är hemma igen, jag sitter med resterande hos vänner och tar hem det om några dagar.

Jag har druckit flyttkaffe i min lägenhet, hade turen att springa på rätt låda snabbt. Glasen, kopparna och muggarna och några assietter låg där så snällt och väntade i närmsta kartong och i nästa hittade jag hammaren (för alla saker som ska upp på väggarna, som inte hängdes på rätt plats förra gången).

Och jag ser fram emot det! Var sak in på sin plats! Långsamt så jag hinner tänka över platsen för böcker (har två bokhyllor, en i varje rum) och alla papper... vill helst bara slänga dem, men också det kan jag behöva tänka över en gång. Vilka papper ska man spara?

Detta är den nya resan, istället för att försöka tömma lägenheten på saker så ska jag fylla den långsamt. Tömma kartong efter kartong på ett sådant sätt att jag i slutänden bara har det jag vill och behöver i lägenheten. Det borde funka, eftersom allt inte anfaller och måste undan på en gång.

Nu hoppas vi på Ryska A, extrajobb och Csn, jag ska försöka ge mig in i nationslivet och bevisa för mig själv att jag har en plats där, nånstans!


Inga kommentarer: