söndag 15 september 2013

Gör plats i kylen!

En tvillingröksvamp som jag stötte på vid
en promenad förra året. Bild: esbe.
Försöker göra lite plats i kylen. Jag har plockat så mycket äpplen de senaste veckorna att den är helt överfylld! I morse kokade jag äppelmos enligt mitt recept på Middagshjälpen.se, och snart ska jag försöka göra lite aroniasylt också. Laddade upp med socker för det för flera veckor sen, men kom av mig... Nu ska den få koka parallellt med att jag pluggar grammatik.

Börjar längta efter nyplockad svamp också. Kanske kan jag hinna med en tur nästa helg. Då ska jag göra inläggningar i likhet med denna http://www.middagshjalpen.se/recept/inlagd-farticka tänkte jag mig och naturligtvis lägga upp ett lager av torkad svamp.

Har du hittat någon svamp i år?

Inga kommentarer: