onsdag 15 juli 2015

På jakt efter studiepengar

På jakt efter stipendier? För egen del har jag insett att det är riktigt bråttom nu att få tag i pengar, inte minst till våren när jag nog studerar utomlands. Det finns en del hjälp att få, det gäller bara att hitta rätt sökvägar. Nu har jag i alla fall hittat en sida på Expressen som har många bra stipendieförslag, nu är det bara att hålla tummarna att inte alla har gått ur datum.

Mitt problem är att mina studier inte helt kan bedrivas i Sverige och att jag för närvarande inte kommer att gå en högskolekurs, och mina CSN-pengar för folkhögskola tog slut för mycket längesen. Så, dags att slå ett slag för att få ihop sina pengar igen... och hoppas på något extrajobb i höst, som jag orkar bedriva parallellt med studierna.

Har du  några stipendietips? Dela gärna med dig av länken!

Inga kommentarer: