måndag 16 juni 2008

Tacksam

Jag är så tacksam för det regn som fallit från himlen de senaste dagarna! Äntligen börjar jag ana gröna grässtrån bland de gula och luften är frisk och ljuvlig att andas! Inte är det speciellt kallt heller.

I dag tog jag tag i att rensa lite i garderoberna. Det resulterade i viss tömning i alla fall, lite som jag ska ge till min mamma som hon kan ha i sitt fritidshus på landet. Annat tänkte jag kunde komma till pass att lämna till någon second hand-butik. Det är inte så viktigt med vilken, anser jag, bara det kan komma till användning för någon annan.

I morgon får jag nog hem en Billy och då kan jag äntligen få ordning på det jag vill få ordning på. Mina böcker, pärmar och andra prylar... Om inte annat så får jag en ännu bättre bild av hur jag ska få ordning på det som jag aldrig har haft bra ordning på förut. (Det börjar nämligen närma sig en sådan, äntligen!)

Inga kommentarer: