onsdag 24 juni 2009

Dockskåp

Drömmer så om att få starta ett dockskåpsprojekt, dock allra mest när jag ser vad alla andra gör. Jag funderar på om det gamla jag hade när jag var liten finns kvar? Minns inte om vi har slängt det. I så fall får det väl vara projekt hemma hos pappa - för just nu FÅR jag inte påbörja några nya (större, långtidsprojekt) hemma hos mig, saker skall avslutas! Det kan ju vara bra att ha något att pilla med där också, så länge.

Så mycket vet jag, i alla fall, att det behöver ett nytt tak i sådana fall. Det behöver definitivt nya tapeter och med största sannolikhet nya golv.

Ni som håller på med dockskåpsprytlar av olika slag - vad använder ni som tapet? Golv? Andra tips? Vad fäster ni med? (Lim, klister, hemmagjort, köpt?) Några fantastiska idéer, bloggar och dylikt att delge?

1 kommentar:

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag använder mest vanligt trälim när jag dockskåpar. Papperlim av modellen limstift är bra när småsaker ska limmas (av papper) tapetklister används föga överaskande till tapeter :) Ett bra tips, men kanske lite moraliskt fel, är att "låna" kaffeskedar på mc donalds och pyssla med dem. Golv blir det för smala för. För golv lägger jag som vanligt parkettgolv. Glasspinnar som man knipsar av ändarna på är perfekta. Spara sommarens eller investera i ett eller två-pack från Panduro, de kostar max 12 kr för ca 50 st. Underskatta annars inte folks givmildhet, jag har fått de konstigaste och mest underbara pryttlar av folk när det går upp för dem att jag dockskåpar och kan ha användning för deras "skräp". Sprid ut bland vänner och bekanta att du vill dockskåpa lite och du ska se att du får nån glasspinne där och några sugrör där och en gammal tapet av mammas kompis bror etc.