onsdag 10 juni 2009

Köpstoppa mig?!

Jag funderar åter på att köpstoppa mig själv.

Det går ganska bra på klädesfronten - eftersom jag har fått en hel del. (Mitt mantra är just nu "Jag har byxor så det räcker, jag har byxor så det räcker.") Det finns egentligen bara en sak jag känner att jag behöver - en vit jumper att ha under ljusa tunikor, sådana dagar när vädret inte tillåter kortärmat. Som i dag, till exempel. Så en sådan ska jag få köpa - ny eller begagnad, vartän den dyker upp (men inte allt för dyr, vilket väl är när den har passerat hundralappen - jag vet vart jag ska kolla...).

Symaterial (garn inkluderat) har jag en hel del - framför allt har jag väl kläder som behöver lagas. När jag kommer till den punkten att jag behöver nytt så får det bli second hand-inköp. (Gåvor mottages tacksamt - allt från gamla lakan och påslakan, till garner och sytråd.)

Vad gäller mat finns det väl egentligen inget stopp. Äta bör man, så att säga. Jag tänker att jag ska hålla mig till min mat- och hygienkostnad på 1200-1300/månad. Där räknas även restaurangbesök in (som det faktiskt brukar räcka till, när jag inte går oftare än 1-2 gånger och naturligtvis inte den dyraste maten).

Eftersom jag för övrigt har en plan att lyckas sälja av lite grejer, så får vi se vad jag tar för beslut om de inkomsterna. Kanske de helt enkelt ska få gå till pysselmaterial (kort och dylikt) eftersom det jag har mest i min ägo är skrivarpapper och något lite tjockare papper som är glättigt. (Även här tar jag förstås gärna emot gåvor... Stickers, stansar och annat.)

Inga kommentarer: