fredag 4 september 2009

Inspirerad av 10-listan

För någon vecka sedan läste jag en blogg där bloggskribenten hade gjort en lista på 10 saker som h*n skulle göra sig av med. (Typ ge till vänner, slänga och lämna till andrahandsaffär.) Så jag blev lite inspirerad. Och jag började göra den där listan på tio saker, men jag bestämde mig för att det spelar ju ingen roll, bara jag får det gjort.

Jag har redan varit iväg med en kasse med diverse (tidningar, nån leksak, bok och bestick) till en andrahandsaffär, jag håller på att fylla ytterligare en kasse med liknande saker.
En annan kasse håller jag på att lägga kläder i, som jag ska ge till en vän.
Och så har jag kastat en ryggsäck som inte var bra för min eller någon annans rygg och dessutom väldigt skitig.
För övrigt har jag gått igenom en del gamla fotografier, sånt som jag har som är dubbla kopior. Vissa har jag skickat till kompisar och andra har jag helt enkelt kastat... Också det blir utrymmessparande, om än lite.

Detta känns bra. Det är trots allt så att det blir några kubikcentimetrar över till att inte ha något på!

Jag kommer antagligen aldrig vara den där människan som har vita väggar och två hyllor med två saker vardera på, för jag är inte sådan som person. Det är fint hos andra och det skulle säkert vara fint hos mig, men jag... Jag är helt enkelt inte sådan. Men jag ska försöka vara lite mindre av en spara. För vem har glädje av en gammal ryggsäck om hundra år?

Inga kommentarer: