torsdag 8 oktober 2009

Böcker

Läser boken Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson. Jag kommer inte kunna äta mat efter detta... Att man färgar pistaschglass med spenat eller vad gelatin är stör mig inte så mycket. Det är alla mystiska kemiska framställningar som skrämmer mig.

Till råge på allt så såg jag ett tv-program igår där deltagarna fick äta typ tre gånger mer kilokalorier per dag än vad de var vana vid. Särskilt på den ene såg man hur hyn blev sämre och så... Och vad åt de för att få i sig de där kilokalorierna? Hamburgare och massor av skräp. Ni kan ju gissa att det finns mycket tillsatser i sådant.

Nej, jag ska nog bli ännu bättre på att äta "rent". Hur man nu kommer ifrån nitrit och annat som finns insprutat i maten.

Sen får det nog bli något mera lättsmält... som inte startar en "jag vägrar mat"-process i mig. Är i alla fall glad att jag bakar mitt eget bröd! (Fuskar bara lite, och oftast med det hårda brödet som ju annars tar lite tid att få till - men blir mycket gott!)


Som grädde på äppelmoset så har jag vunnit poäng på Bookmoch - det tackar jag Anki på Köpstoppsbloggen för!

Inga kommentarer: