måndag 16 november 2009

10-utmaning

Jag har startat en egen variant av "rensa ut 10 saker" som finns lite här och var på nätet (startat av David "over there"). Den bygger på exakt samma princip - men jag rensar helt enkelt ur 10 saker åt gången (inte i veckan) men publicerar en bild samt en lista över vad jag har rensat ut och var/hur jag gör av det en gång i veckan.

Detta är för att få mer plats, för att eventuellt få lite extra pengar i kassan, vara miljövänlig men mest för nöjet med lite tommare utrymmen.

(Kanske har jag inte hunnit ge mig iväg med någon av sakerna, hojta i såna fall! (Gäller även böcker som inte blivit moochade.))



  1. Mössa - Till Pingstkyrkans andrahandsaffär
  2. Tre kassetter - Till någon andrahandsaffär
  3. Out of Eden, Madonna (cd) samt en annan cd - Present eller cd-skivsaffär som tar emot gamla cd-skivor
  4. Två böcker - Till Bookmooch
  5. Tidskrift - Till någon andrahandsaffär
Detta blir tio saker sammanlagt. Jippi!

1 kommentar:

Mamma Mimmi sa...

Snyggt jobbat, visst känns det underbart att rensa i röran! Jag är nu inne på vecka 13 och har mao 130 prylar mindre som samlar damm på hyllorna och i lådor. Ännu kan jag hålla på ett väldigt bra tag till. Kör hårt! Kram Mimmi