torsdag 3 december 2009

Köp inte den här boken!

Jaha, här sitter man med fyra kliande stygn. Så går det när ens kombo ställer trasiga glas på dumma ställen. Men jag hade kunnat skurit mig värre än vad det blev, så jag ska väl vara tacksam.

Har nu läst ut Ann-Christin Grammings bok Köp inte den här boken!. (köpstoppsbloggen) Många bra, uppmuntrande ord och tankar. Att man kan klara sig igenom även de dagar då man längtar lite extra efter en ny tröja... eller vad det nu är man kan vilja ha. För mig så öppnade det lite nya idéer på hur man roar sig gratis, framför allt så inspirerade boken mig till att inte ge upp min idé om att konsumera mindre och den har eventuellt resulterat i ett nyårslöfte (något som jag aldrig brukar ge). Men jag tänkte att klarade jag en massa saker under 2009 års fasta, då borde jag kunna klara ett helt år också. (Inte bara halvdant som nu.) Men det får ni veta mer om senare, om det blir av! Än så länge är bara tankarna formade.

Tyckte speciellt om att det fanns en lång lista med bloggar, böcker, webbadresser och ett index så att man kan hitta tillbaka i boken till det ämne man kan tänkas fundera över! Hittade även en massa fler spännande böcker som jag är sugen på. Bookmooch, here I come! (Och kanske bibblan också!)

2 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Hej! Stackars dig som blivit ihoptråcklad - hoppas det läker snabbt. Klart att du kan få Lonely Planet guiden av mig. Jag har inte böivit frälst av bookmooch än, men mot porto (48 kr ser jag på köksvågen) skickar jag den gärna. Maila mig, så ser vi hur vi gör marie470112 at hotmail.com

Marika på Odlingspyssel sa...

Oj, hoppas att du mår bra efter stygnen! Hoppas din kombo fixar lite mysigt adventsfika som kompensation :)