lördag 13 mars 2010

Koll på pengarna!

Kassabok.nu is da shit! Ska helt klart sluta med excel-bladet som min kära pappa skickat över till mig - det tar plats och lite för mycket tid för att jag egentligen ska orka hålla på. Det är bara att tacka Trillian för tipset om den elektroniska kassaboken.

Minst sagt så skrämmer den mig - jag ser ju direkt vad som har överskridits i min månadsbudget. (Mest räkningarna??? jag som brukar ha sådan koll.)
Nåja: Trösten är stor, presenten till 2-åringen som jag ska på fest hos idag är ett gosedjur som jag har haft i min ägo ett par år. Det är en hund, som jag sydde ett halsband till (av en del av axelremmarna??? från mina gamla täckbyxor). Kortet är också något som har "legat och skräpat" ett tag. Så behändigt! "Gratis" (en gång har det ju kostat) fint, miljövänligt och mer plats åt mig!

Hade tänkt att lägga in en bild, men jag hittar inte överföringskabeln till kameran (suck!!! jag behöver rensa och sortera ännu mer).

Vi kan också glädjas åt att jag hittade en hög med datorhandböcker på hyllan i soprummet, förvisso kopplade till Office -97-paketet, men vissa av dem med största trolighet användbara.

På bookmooch.com jagar jag den första Harry Potter-boken, på engelska (har hört att den svenska översättningen inte är så mycket att hänga i julgranen). Förhoppningsvis har jag nu fått tag i den. Är riktigt sugen på att läsa dem. Jag som skulle våga vägra...

Jag lyckas vara ståndaktig och har fortfarande inte köpt något godis (det har snart gått två månader, eller nåt sånt, sedan dess). Det kommer att få följa mig ytterligare ett tag. Funderar på att låta min födelsedag (i maj) vara ett undantag. Vad tror ni om det?

Inga kommentarer: