lördag 3 april 2010

Köpstoppet

Sitter här och funderar lite över mitt köpstopp. Vad har jag beslutat mig för, egentligen? Just i dag, eller i morgon, är det inte så svårt, är långt ut på landet där det inte ens går bussar (de befinner sig fem kilometer bort!).

Men det blir kanske lätt? Vet inte när jag köpte kläder sist och sedan jag påbörjade mitt klädprojekt så är väl inte heller det så jättesvårt. Har även bestämt mig för att skulle det bli jättekris på något klädområde (strumpor, underkläder eller för den skull långbyxor) så är det okej att göra inköp. Vad gäller byxor helst i en andrahandsaffär. Mitt år kommer helt enkelt handla om kloka val och så lite nyproducerat som möjligt. Underkläder och strumpor är väl dock sådant som man inte så gärna använder i andra hand... Möjligtvis vänners strumpor, men knappast trosor!

Kaffe och te kommer jag tillåta mig att köpa på kaféer/restauranger, men inte kakor, godis och läsk. Det är varken nödvändigt eller nyttigt, däremot så är det ju trevligt att kunna inmundiga något tillsammans med sina vänner. Det handlar inte om att späka sig själv, det handlar om att tänka efter (som att jag inte redan gör det).

Jag får inte köpa böcker, men jag får moocha dem på Bookmooch och jag ska också försöka göra mig av med dem samma väg!

Inga kommentarer: