tisdag 18 maj 2010

Klädprojektet

Nu har plötsligt sommarkläderna fått börja göra entré. Här går det hejdundrande snabbt. Konstaterade att en tröja som jag fick förra året satt bra/bättre i år och det gjorde att en annan sommartröja plötsligt såg alldeles för stor ut... Så jag fick börja med att rensa ur lite grand! Det är otroligt så befriande det är!

Till helgen åker jag till barndomsstaden och tar med lite kläder till min mamma. Det mesta är eventuellt mer höstbetonat, men det ska bli kul att se om det är något som hon kan vilja använda. Det är ett bra sätt att få lite "rundgång" på sakerna. Så sparar hon pengar och jag slipper våndas över att mina fina kläder hamnar i någons garderob där de inte används. För min mamma använder grejer tills de ramlar i bitar. Ungefär som jag då... Förutom att jag har så mycket kläder just nu att inget ramlar i bitar, utom favoritkläderna och så går jag och köper nya... Väldigt ekonomiskt och praktiskt, INTE!

Fick dock en vit collegejacka i helgen som gick. Tror att jag kommer att ha användning för den, så jag är riktigt glad för den! Men just nu är den ändå på väg in i garderoben för icke använda kläder, för jag har ju ännu inte använt den...

Vad gäller kläderna för kyligare dagar, som är i "används"-garderoben, så tänkte jag märka upp en kartong eller en kasse och lägga dem i den, så är de bara att plocka fram när tid är!

Inga kommentarer: