lördag 31 juli 2010

Lördagstanken

Tema: Lördagstanken. Ett citat, en mening att fundera över en lördag som denna. Skriv gärna dina tankar kring det som står!

Njut av livet, det går inte i repris.
(Okänd)


Jag tänker ofta på det, så jag unnar mig saker. Till exempel rostbiff på midsommarafton, trots att jag satt ensam. Eller kanske just därför. Man vet inte vad nästa dag har att bjuda, så det gäller att alltid försöka ta tillfället i akt. Visst lyckas man inte alltid och disken måste diskas nån gång, men som sagt; livet är sannerligen något att njuta av. Man kanske till och med kan tillåta sig att känna lycka över att kunna diska?

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Jag tänker också ofta på just det, att varje dag är ny och aldrig går att återkomma till.
Att faktiskt njuta av sin tillvaro, varje dag om än ej hela tiden, är viktigt!