tisdag 24 maj 2011

Söker jobb

Någon som har ett korrekturläsarjobb åt mig? (Gärna som jag kan ta med mig dit jag går och inte behöver sitta fast på en plats, men det går bra på en tidning också.)
Har läst lingvistik under cirka två år och är språknörd i största allmänhet.

Om inte, så har jag en gedigen lista på vad jag kan mer:

Jag har läst svenskt teckenspråk och kan det bra, kan engelska minst lika bra som teckenspråk (om inte bättre, har läst akademisk litteratur på engelska) och mitt modersmål är svenska.

Annars kan jag många andra saker också. Jag har jobbat på dagis ("svensktalande" och "teckenspråkligt"), med hemstädning, jag har monterat sidor i Indesign och lär mig snabbt så jag kan nog redigera dem också ganska snabbt efter genomgången inlärning. Eftersom jag jobbar på en tidning under somrarna (sedan 2003) och andra tillfällen (t ex jular) så vet jag också hur det fungerar på en tidning.

Jag har varit och är ledsagare åt människor med olika funktionshinder, kontaktperson och övervakare (träffat en person med jämna mellanrum). Jag har arbetat som kolportör/tidningsutdelare på stan, delat ut reklam för Svensk Direktreklam. Jag har suttit i växel.

Något som var riktigt kul var att vara cirkelledare för teckenspråkskurser (två för nybörjare och en fortsättningskurs). Och så har jag hållit på med hemförsäljning av ljus och inredning.

Dessutom har jag varit ledare på olika typer av läger (kyrkliga såväl som teckenspråksläger för barn och föräldrar). Jag har också varit scoutledare och söndagsskolledare. Jag har under ett halvårs tid haft ansvar för att sköta fika och göra mailutskick för en församling. I en annan församling har jag haft ansvar för att trycka upp informationsblad.

Jag gillar växter, djur och musik. Och så brukar jag få beröm för min glädje och mina bakverk.

När jag själv har flyttstädat och när jag har hjälpt mina kompisar att flyttstäda så har städningarna alltid blivit godkända.

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Imponerande cv, allrahelst som jag vet hur gammal du är! :)
Ska komma ihåg dig och eventuellt korrläsande, den dagen min roman blir klar.

Esbe sa...

Kära Mångmamma! Det ser jag fram emot! Känner du till någon som behöver det snarare än så (inte för jag vet när du blir klar, det kanske är imorgon?!) så kan du ju hinta om min existens... Ja... man kan hinna med mycket om man vill! Men även 28 år är ju ett helt liv!
Kram!