lördag 18 juni 2011

Konsumtion

Förut höll jag på att skriva ett långt inlägg om konsumtion och om hur vi har gått över från att köpa till att hamstra varandras grejer istället och jag ville också ha sagt att vår prylhysteri inte är bättre för våra själar - men kanske mer okej gentemot miljön nu.

Sen kom jag till Willy:s... De hade ett billigt moppset där - 35 kr. Jag har inte tid att vänta på att det skulle dyka upp ett moppset på något annat sätt. 35 kr är en fantastisk summa! Och den kom i rätt tid... Jag var beredd att hosta upp en hundralapp eller två.

Nu kommer den att användas en gång och sedan antar jag att den hamnar i källaren, om inte mina hyresgäster vill låna den ihop med dammsugare och lite annat. Det vore ju praktiskt... trots allt, om de vill ha de grejerna i städskåpet!

Har lagt ut en annons på ilovegratis.se också. Ska försöka lägga in nån bild sedan också. Tänkte dock att det är en bra idé att börja nånstans... Bilden kan jag lägga upp när jag har lyckats ta en som får med alla sakerna... Eller några av dem i alla fall!

Inga kommentarer: