måndag 30 januari 2012

Trevliga dagar


Göteborg -07 (bild: esbe)
Göteborg -07 (bild: esbe)
Har haft några trevliga dagar med besök av en kär väninna från barndomsstaden. Det blev en del promenader, bland annat en på sjön. Häftigt att isen är så tjock nu! Är jättesugen på att ta mig en skridskotur, kanske har en vän ett par jag kan låna. Det vore skoj, tycker jag! (Det är ju bara 16 år sedan jag åkte senast...)

Helgen avslutades med att jag var på en mycket trevlig fest. Gav bort en bok om orkidéer, som verkade uppskattad. Passade för övrigt bra när jubilaren hade fått så extremt många! Hoppas hon lyckas sköta om dem nu. Boken såg i alla fall trevlig ut och verkade lagom informativ för en nybörjare!

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Här ligger inga isar på några sjöar inte.
Fast jag har tänkt tanken fler än en gång de gångna två vintrarna att jag borde rota fram några gamla skridskor och se om jag fortfarande kommer ihåg hur man gjorde piruetter?
Antagligen skulle jag bryta benet av rena förskräckelsen.
Orkideér har jag aldrig vågat mig på att testa heller, svärmor är fenomenal på sådana blomster så det överlåter jag med varm hand åt henne!

Esbe sa...

Hm... jag vet inte... men nog ska man väl försöka följa lite av sin längtan i alla fall? Och tankarna och idéerna... Fast bryta benen vill man kanske inte?!