onsdag 15 februari 2012

Funderingar, målsättningar, livet...

Ett annat winter wonderland.
                                Bild: Esbe.
Gör små genomstädningar och förändringar, lite här och lite där. Försöker engagera mig i sådant som jag anser vara viktigt och dessutom känner att jag skulle kunna tycka vore kul generellt. Vad vill jag? Kan jag göra något åt det? försöker jag fråga mig själv. Vad har jag får mål? Vad vill jag nå? Vem är jag? Vari ligger min livsuppgift?

De närmaste dagarna lär vara fullbokade av saker att göra, antagligen kommer jag inte märkas av här så mycket (eller så smiter jag undan en stund).

I morse vaknade jag upp till ett underbart winter wonderland och Dolly Parton med sin "Slegihbells ring, are you listning? In the lane, snow is glistning..." började snurra runt i huvudet på allvar. Sådan är jag. Allt är kopplat till musik, alltid! Ett tag var mitt huvud verkligen en jukebox, jag kunde få nästan allt folk sa och gjorde till musik. Ganska roligt, på sitt sätt. Men just nu låter jag det vara rätt så tyst. Det är skönt och trevligt, på sitt sätt.

Grannen är min nya idol. Hon är ganska späd, men kör en stor traktor. Ser riktigt tuff ut, där hon kör runt. Och jag tänker "som henne skulle jag också vilja vara".

Inga kommentarer: