söndag 4 mars 2012

Svinkallt!

Fy! Jag stod nere i kapellet och frös (husets gamla vinkällare) men insåg att det var varmt där jag klev in i tvättstugan/köksingången där det nog var betydligt närmare nollan. Tvi vale! Och inte kunde man skylla på öppna fönster heller. Nej! Här blir det till att hålla dörren ditut barrikaderad och hota med basebollträ om någon verkar vara på väg att glömma av att stänga den. Var kom kylan ifrån?!

Inte min bild. Inte min kopp. Om du har
fotograferat bilden, säg till så skriver
jag ditt namn under, eller tar bort den,
vilket du vill!
Nu ska jag dricka en stor mugg (nästan en halvliter) svartvinbärste och drömma lite om sommaren. Sedan sova och förhoppningsvis drömma någon vacker dröm!

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Sov gott!
Varmt te i en sådan kopp, tillsammans med sommardrömmar måste ju kunna värma dig något i alla fall.
Kram och tack för uppmuntrande tillrop!