söndag 19 oktober 2014

In, ut och husmoderligt: Jag är visst ojämn i uppdateringen.

Det har gått några veckor sedan min senaste uppdatering av "In, ut och husmoderligt". Jag försöker datorbanta. Hade en idé om att börja använda mobilen som bloggfunktion, för att hålla bloggen lite mer uppdaterad med bilder och sedan, när andan faller på, gå in och skriva texter. Vi får se hur det blir. Ska sätta mig någon dag framöver och göra om utseendet på bloggen, det är steg ett för att det ska se snyggt ut  med bilderna, annars måste jag ändå gå in och redigera i efterhand. Nåväl, det har inte hänt så mycket på "in, ut, husmoderligt"-fronten, eftersom jag har varit engagerad i annat. Men denna vecka så är jag faktiskt igång igen.

In
  • fått bröd (så nu behöver jag inte baka, vilket innebär att jag sparar på elen ett tag till - dels för att en full frys drar mindre, dels för att en oanvänd ugn drar mindre)
  • fått gurka
  • skördar äpplen för fullt (fortfarande!)
  • en sak från Middagshjalpen.se som jag har tänkt ge bort som julklapp - för säkerhets skull skriver jag varken vad eller till vem!
  • köpt nya promenadskor för att de gamla var jättetrasiga och jag fick ont i fötterna av dem
  • varor från seqr (nästan gratis)
Ut
  • ljushållare från PartyLite som jag sålt av via en sida på Facebook
  • vinterjacka som jag skänkt via en sida på Facebook
  • slängt de gamla promenadskorna (sparade dock skosnörena som var i gott skick)
Husmoderligt
  • bakar, syltar, lägger in
  • lagat mina tumvantar
  • lagat strumpor
  • bestämt mig för att inte laga mina trasiga leggins utan använda dem ett tag till och sen (förhoppningsvis) göra någon slags ärmar av benen
  • satt de sticklingar jag lyckats få rötter på
  • skördar fortfarande mina tomater! (nu står de i vardagsrumsfönstret)
  • bakade bröd i alla fall - har en långväga gäst på besök och det är roligt att bjuda på hembakt

Inga kommentarer: