måndag 10 november 2014

Ny vecka

Veckans SEQR.
Jag kan ju inte påstå att jag har mer pengar denna vecka än vad jag hade den förra - förutom att jag faktiskt sparade 150 kr, eftersom jag bara köpte det jag verkligen behövde (förutom en kopp kaffe, som mer var... hm... behov för att känna mig glad och tillfreds med livet just där och då, men det må vara hänt - jag hade ju som sagt ganska bra med pengar kvar ändå i slutet av veckan). Dessa pengar måste dock sparas framåt. Har behövt införskaffa glasögon (första gången på 20 år...) så det var ju inte riktigt en förväntad utgift. Då får man hålla i kronorna därefter.

Denna vecka är lite roligare på SEQR-fronten, även om det kanske mest resulterar i att jag kan göra en rolig gratäng eller sås av kvargen någon gång under veckan och i övrigt bara hamstra produkter till senare.Får väl också se om det blir någon ekonomisk vinnig på att ta t ex Lypsyl, använder det inte vanligtvis, men det är klart - det går ju att ge till någon annan i oöppnad förpackning. Haha, tänk att det skulle ta mig typ två år att fatta att kvarg och Kesella är samma sak - det insåg jag tack vare något erbjudande för någon vecka sedan. Tror dock att jag hoppar över bliw-tvålen, 5 kr tillbaka när man brukar göra sin egen tvål nästan gratis känns väl lite sådär...

I övrigt ska jag försöka fortsätta min kylskåpsrensing - använde aldrig kupongerna förra veckan, så det får jag försöka få till denna vecka i stället. Det är ju ändå så, att det funkar lika bra att äta yoghurt till lunch/kvällsmat som det passar att äta till frukost. Snabbt, lätt och gott är det också. Annars så är det som vanligt så att jag räknar med att använda mig lite av Middagshjalpen.se för att hitta på roliga saker att tillaga här hemma.

Inga kommentarer: