tisdag 24 mars 2015

Tankar om mina gratisprodukter, sparande och ekonomi

Jag saknar möjligheten att få varor väldigt billigt (oftast till och med gratis) via seqr, men Serla och deras koder håller i sig.

Något som jag har kommit att uppskatta är hushållsarken. Eftersom jag dels inte gör slut på så många, det tar någon månad och på den tiden hinner jag få ihop koder så att jag kan beställa ett nytt paket från Serla. Det är ett bra sätt att få helt okej vardagsservetter och ändå känna att det inte är hela världen om man måste göra slut på några för att torka upp om någon spillde.

I övrigt använder jag mig mest av mobilens rabattappar. Uppskattar McDonaldsappen där jag kan samla ihop poäng för när jag köper kaffe, hos flera samlar jag fortfarande vanliga stämplar (Pressbyrån, Shell, OKQ8) eftersom det är tungt för mobilen att ha för många appar.

När det gäller andra saker försöker jag spara pengar för lite olika saker. Det är just nu för att kunna betala av två konstverk lite snabbare, i samma andetag blir det för att pengarna ska gå att spara ihop inför en spännande framtid. Mer om det kommer kanske också senare här i bloggen. Mitt sparsystem (eftersom jag fortfarande har rätt tajt med pengar) bygger på ett belöningssystem. Har en lista, som jag kanske kommer presentera här i bloggen längre fram. Samtidigt som detta sker måste jag försöka få ihop pengar så att det täcker överlevnaden några månader framöver.

Inga kommentarer: