fredag 14 augusti 2015

Att skrapa på botten

Även när livet känns som en
kraschlandning, så går det att
ta sig upp igen - om man ser
till att blåsa luft under vingarna.
bild: esbe.
Panikkänslan när pengarna på kontot minskar och det inte kommer in något nytt (som borde kommit för någon dag sedan - det positiva och negativa när man har egen firma)... ok, 14 dagar till lön, kyl och frys ganska fulla, en pojkvän som kommer i dag och fyller på med lite gottis. Det känns ändå skrämmande i magen - men som en vän sa, det är alltid bra att påminna sig själv om att man ändå har det rätt bra jämfört med dem som inte har något.

Har försökt att täcka upp för framtiden - ju fler bäckar att ösa ur... Så, ansluten till Bishops arms (de skickar ut väldigt trevliga värdecheckar mellan varven), m3 (dem får åtminstone vissa ihop så många poäng att de kan beställa ut 100 kr i presentkort 1 gg/månad) och snart med i Vikingline (som väl inte ger så mycket, men i alla fall fri båttur om man får ihop resten) så börjar allt ändå kännas ganska okej.

För ett tag sedan gick jag med i Earn'd it och de har faktiskt rätt vettiga grejer man får rabatt på, så det är en bra app. Har för övrigt redan fått ut min första utbetalning, lätt och smidigt rakt in på kontot.

När jag ser hur utvecklingen av denna blogg sett ut, så är jag rädd att det har blivit mycket mer av en "få grejer"-blogg än det den var från början, "story of my life". Men det går i vågor och detta är mitt liv just nu - att klara vardagen och att försöka att inte sitta allt för mycket framför dumburken.

Inga kommentarer: