måndag 14 september 2015

Tid och ekonomi

Jag har skrivit om tid, tänkt på tid, pratat om tid. Den springer iväg. Jag vill göra många saker, bara hälften (om jag har tur) blir genomförda. Har hur som helst lyckats få ett coop betalkort, det kommer hjälpa mig att spara pengar både genom rabatter och genom att jag får dubbla poäng när jag betalar med kortet. Använder det nog främst för poängvaror, behöver det så mycket mer än resepoäng hos sas, men vi får väl se hur många poäng som jag drar ihop. Ofta använder jag ju kortet också tillsammans med pojkvännen, så jag får även de poängen. Det går ändå ganska bra att få en ny samling såna poäng.
Här kommer hur som helst tiden in. Jag har tänkt plocka bär och svamp, men det är svårt att hinna. Därför tycker jag att det är bra med cooppoängen där jag bland annat kan välja att plocka ut bär. Mycket ekonomiskt försvarbart, tycker jag, då jag föredrar bär framför sylt.

Från det ena till det andra. Jag skickade in en reklamation till fazer bröd på grund av att jag hittade en sticka i brödet. Detta gav mig en produktcheck på 30 kr, så jag tänkte passa på när det kommer något bra pris på deras bröd, så att jag åtminstone får ut två på checken.
Jag fick också valfri kaffe och bulle på Statoil för 1 kr, som medlem i Statoil extra, så jag utnyttjade det på resan hem till pojkvännen. Stor latte och ett wienerbröd blev det!

Inga kommentarer: