torsdag 26 maj 2016

Ett helt liv

Röjer och går igenom alla barndomsgrejer som vi tog med oss senast jag var i barndomshemmet. Kläder och saker överallt och mer kommer det bli från mitt senaste hem. Har nu sex lådor klara med loppisprylar/säljapåtraderaprylar, hittar saker att laga, göra nytt av, ge bort till vänner och skänka till barnhem.
Hur mycket grejer har man inte samlat på sig genom livet?! För att inte tala om allt som sparats...

För min del är det okej. Jag tvättar barnkläderna, behåller det jag vill ha och ser till att resten sprids till andra som behöver. För det många fina kläder. Vet att vissa är ärvda, andra gjorda till just mig eller min syster (som avsa sig detta) och några säkert är köpta. Eftersom jag är emot resursslöseri så vägrar jag att bara slänga och jag är oerhört tacksam över att merparten av våra pengar inte behöver gå till barnkläder de första åren.
Och nej, jag är inte gravid men hoppas på det för framtiden.

Och så borde jag plugga, men är så trött.

Inga kommentarer: