tisdag 14 juni 2016

Att få vardagsekonomin gå ihop på ett roligt sätt

Sedan jag kom på fördelarna med poängsystem och medlemskort, exempelvis dubbla poäng när man betalar med det, så har det blivit roligt att leta smarta erbjudanden och se till att ha pengar på kortet.
   Förutom poängsystem så är det alla gratisprodukter via sms, produkttester, återbäringssidor och genomtänkta köp som får min skrala kassa att vara mindre skral, men också sedan vi blivit två sätta en extra guldkant på tillvaron med enkla medel.
   Att bären växer till sig på våra buskar och att jag ska hämta en rabarberplanta i närområdet under morgondagen är också ett stort plus! Vi behöver inte köpa sylt eller andra måltidstillbehör i frukt- och bärgruppen. Behändigt och lyxigt! Blir även svampsäsongen bra så fyller vi på det förrådet också och kan fortsätta leva på det, istället för dyr butikssvamp.
   Vad försöker jag egentligen säga? Jo, alla de gånger som det för mig känts som att det är omöjligt att få saker att fungera och pengarna att räcka till (det är inte så längre) så är det bara ens egen vilja och idéer som sätter gränserna och som öppnar för extra möjligheter när man har chansen.

Inga kommentarer: