fredag 16 september 2016

Den nya dagen

Kliver in i ett helt nytt ljus. Allt känns så annorlunda trots att det är precis som vanligt. Annan ljudnivå, annan form. Känner mig en aning förvirrad, vad hände egentligen? Har min syn och hörsel förändrats eller har världen?
     Utanfor fönstret lyser solen med sitt orangea morgonljus och dimman vilar över fälten.
     En datoriserad röst bryter in, förstör mitt sinnes idyll. Jag blir lite mer vaken, vill helst drömma mig bort igen. Vad finns på fälten bakom dimman? De välkända älvorna som dansar?
     En ung man pratar med klar och tydlig stämma. Det känns som att han tänker innan varje ord, men det går ändå ganska snabbt att uttrycka meningarna. Jag blir bara lite förundrad, han är den ende i konversationen som hörs, ändå pratar han inte över drivet högt. Kanske är det för att vi sitter på de platser där vi sitter.
     Den nya dagen har tagit sin början. Dimman talar om att det blir en fin dag. Jag hoppas att det håller i sig under helgen.

Inga kommentarer: