lördag 10 december 2016

Utrensat överlämnas till byns loppis

Igår tog jag tag i att röja mitt "kontor" i huset (bor f n både i hus och lägenhet, och så lär det fortgå). Röjningen handlade om att tömma loppislådor och prismärka sakerna som jag samlat i dem.
     På byn har vi en loppis som man kan lämna in grejer mot att de får 20 % av inkomsten - inte mig emot. Dit ska jag ta dessa utrensade ting. Kanske kan de glädja någon annan och vi få en slant på fickan. (Bra för buffertbyggande!) Sånt som känns lättare att sälja via Tradera (oavsett förtjänst) säljer jag den vägen.
     Antagligen är loppisen mer attraktiv om sommaren, men jag känner att det ändå är värt att lämna in grejer nu. Vi har en del nyinflyttade i byn, varav flera antagligen går att koppla till senaste flyktingströmmen. Detta får mig att tro att de vill och behöver utöka sitt bohag till vettigt pris. Loppisen har allt möjligt, så det som saknas i byn är en mataffär (kafé, köksbutik och godisbutik har vi).
     När dessa saker är klara så börjar en ny omgång av kartonggenomgång. Saker från min barndom och det första boendet ska gås igenom. Den svårare biten att göra något åt, tror jag, men som måste göras. För sedan har jag ju ett bohag till...

Inga kommentarer: