torsdag 16 februari 2017

Vad växter inte verkar gilla

Att vara gravid, pendla och ha växter är nog en väldigt dålig kombination. Har aldrig dödat så många växter som de senaste tre kvartalen.
     På bilden ser ni resterna av en växt jag försöker rädda. Lyckats torka ut den... min orkidé har jag lyckats vattna (eller torka) ihjäl... kanske. Ska försöka glömma bort den i ett hörn och se om det hjälper. Vissa menar att det kan göra det. Och det är ju en överlevnadsväxt... Det som klarat sig bäst är pepparmyntan jag skördade som stått i vatten sedan oktober... det har jag inte lyckats med förut! Nu tar jag jordrester från salladskrukor och annat jag köpt för färsk mat och planerar att testa att sätta nåt frö i. Antagligen nån pepparväxt (typ paprika). Skam den som ger sig! Vore kul med nåt eget som inte är mammas öcervintrade chili (målet är att övervintra paprikan om den tar fart).

Inga kommentarer: