måndag 9 oktober 2017

För pärmar och papper är det bästa som finns...

Jag är inte alltid förtjust i datoriseringen. Pärmar, papper och pennor är mycket min grej. Saker sätter sig i minnet på ett annat sätt. Dessutom kan man lätt göra sig av med den sida som inte gäller längre och kludda fritt, något som jag uppskattar mycket. Får väl understryka att jag inte köper nytt utan använder det som redan finns hemma. Kollegieblock har en tendens att få någon sida över, likaså kan pärmar tömmas med jämna mellanrum. I detta fall la jag helt sonika ihop två pärmar med ryska anteckningar från cirka tonåren. Dessa ska jag gå igenom senare. Men det är i alla fall inget som tar mer plats än innan.
     Nu har jag skapat en pärm för att strukturera livet lite. I den kommer jag att samla noteringar om vad jag har packat undan, exempelvis bebiskläder, i vilken låda och hur mycket jag har av varje. Dessutom var det står. Just nu behöver vi utrymma en del för renovering och för att skapa ordning. Egentligen vill jag försöka låta bli att spara saker men gravid- barnkläder känns ändå befogat något år framöver och jag rensar ut bland dem också, för att sälja eller ge vidare).
     Pärmen kommer också innehålla planer och mål på såväl kortare som längre sikt.  Kanske några drömmar också, som de urklipp som kanske sparas för att man har fått en viss idé utifrån dem. Gärna med kommentarer på en post it-lapp som smpl tipsade om eller om det var Minimlisterna...
     När sonen somnat om ska jag lägga upp lite kläder till försäljning på Facebook.

Inga kommentarer: