söndag 9 november 2008

Har inte så mycket vettigt att komma med idag. Inte än i alla fall.

Frullen bestod av mackor med kokt potatis som pålägg och några med fläder/apelsin-marmelad (KRAV-märkt) och te med lakritssmak.

Lunchen blev fyra pannkakor med alldeles för mycket sötsliskig sylt och lite grädde (som inte är bra för den inre delen av min mage). Och en kopp kaffe.

En alldeles förfärligt dålig matdag hittills. Får se om det blir bättre runt kvällskvisten.

Läste i SvD idag att vi har bättre minne nuförtiden.. Vet inte vad jag ska tro om det, jag ska läsa hela artikeln ordentligt och känna mig riktigt kritisk när jag läser den. Återkommer kanske senare i frågan.

2 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

Lite tips om nyttigare pannkakor: hälften av vetemjölet ersätts av grahams- eller rågmjöl, tillsätt gärna några matskedar sojamjöl i mjölblandningen också, då blir det lite mindre bara "mjölmat", aningens proteinrikare. funkar bra, har använt den kombinationen i 25 års tid...

Esbe sa...

Stina: Tack för tips! När jag gör mina pannkakor brukar jag inte alls ha mycket vetemjöl i. Men idag åt jag pannkakor som var fabrikstillverkade, så då kan jag inte styra så mycket över innehållet!