söndag 9 november 2008

Hem(ligt)


Den blev visst inte så tydlig, men den visar i alla fall hur färgglatt mitt hem blev för ynka 15 kr. Jag gillar färgerna. Vet att det inte riktigt är jul än, men jag tänkte att jag kunde få lysa upp mörkret lite. Lysa upp den grå vardagen liksom.

Har suttit och kollat lite på Tradera, bland annat för att kanske hitta någon bra julklapp till billig penning. Får se hur det går, har lagt bud på en sak i alla fall. (Kan ju inte berätta vad, om det skulle vara så att mottagaren skulle råka läsa.)

Och Tradera i all ära! Jag var ju tvungen att titta runt på lite annat. Kom på att jag har en sak som kanske kunde vara värd något. (Se bilden här intill.) Det är en tillbringare av märket Upsala Ekeby. Den skulle gå att sälja för minst 50 kr på Tradera, konstaterade jag. Kul! Inte för att det är ett högt värde kanske, men det är i alla fall lite spännande att se dess värde för medelsvensson (för det är väl h*n som handlar på Tradera).

2 kommentarer:

Jossan sa...

Man får sitta på tradera. Jag sitter sällan där, men väl på ebay eller etsy.com (värt att kolla upp om man är sugen på hantverk)

Esbe sa...

Jossan: Klart man får!! :) Jag kanske kan sitta o kolla på etsy.com, men jag kommer inte handla nåt därifrån. Är lite anti utländska sajter. Helst vill jag hitta nån som bor nära, så att det bara är att mötas på stan och byta pengar mot grejer.