lördag 24 april 2010

Klurar

Sitter här och klurar på lite saker, samtidigt som jag försöker städa. Har både födelsedagskort, bröllopskort och presenter till båda att fixa. Bröllopsgrejerna får väl vänta lite, det är inte förrän i september, men det gör ju inget att jag börjar tänka redan nu... För jag har livet planerat i en evighet framåt. Nångång ska jag försöka ta ledigt en vecka, förutom de två veckor jag kommer vara ledig i sommar (utspritt, men dock).
Det blir ju inte ekonomiskt försvarbart, direkt... Egentligen. Jag förlorar i alla fall minst 500 kronor på att inte jobba en dag, så att jag är ledig på tisdagar varje vecka (varav jag jobbar varannan söndag, men alltid lediga lördagar) så är det ju lite riskabelt att ta en vecka ledigt. Har ingen riktig semester att ta ut, så...
Men nu för tiden så jobbar jag ganska mycket, så det är tacksamt ändå. Kan nog spara undan en del, och då kan man väl offra några dagar eller till och med någon vecka, då och då.

Hur som helst! Har hittat ett sätt att få ihop lite saker som biobiljetter, utan att behöva slösa på mina pengar (och då går det väl lite mer hand-i-hand med köpstoppet!). Jag informerar er mer senare, när allt är klappat och klart!

Så här kan det se ut när jag har tillverkat ett kort. Detta gjordes till förra påsken, till denna orkade jag inte med något.
Bild: Esbe

Inga kommentarer: