torsdag 10 juni 2010

Blinda fläckar

Läste just om att finna sina blinda fläckar i ekonomin på GRS-bloggen. Jag känner till några av mina, även om jag inte för närvarande sitter i något ekonomiskt trångmål. (Tack och lov!) Men nyss har levt mer eller mindre från månad till månad utan att helt veta hur ekonomin skulle arta sig. (Och jag klarade det med glans!)

Mina blinda fläckar är sådant som pysvatten, godis och rester som jag istället för att äta upp eller fryser in glömmer bort och får slänga. Här har man ju ganska många slantar att spara. Nu är väl inte konsumtionen så jättestor av varken pysvatten eller godis, men det är mer ekonomiskt att fylla på samma citronskivor på kranvattensliter efter kranvattensliter. (De räcker ganska länge, de där citronskivorna.)

Faktum är att de blinda fläckarna också innehåller en del luncher på stan, men till mitt försvar så är det i alla fall för att jag behöver få i mig något när jag jobbar. Så det är inte för nöjes skull. Men nu ska det bli lite bättring under juni! Inga köpeluncher (förutom dem som det blev i Dublin). Imorgon ska jag göra köttfärssås och biffar. Det bör räcka ett tag. Sedan ska jag försöka satsa på lite tomatsoppa också. Och fortsätta att äta ur frysen! (Men nu börjar det bli lite svårare eftersom det är mest frukt och bär, men det är ju för all del gott till gröt och yoghurt!)

Inga kommentarer: