onsdag 9 juni 2010

Liten rapport

Lördagstankar planerade för några veckor framåt (japp, nu erkänner jag mitt fuskande med det). Det är skönt att ligga lite före, eftersom jag ibland har så mycket att göra att jag knappt hinner med att sova.

Nåväl. Tänkte rapportera mitt köpstopp lite.

På hemmafronten går det bra. Jag kör på ungefär som alltid, men köper inte ens små onödiga saker. Därför har jag blivit extra glad, eftersom en vän till mig har skickat MASSOR av kuvert som hör till olika brevpapper (pappren har hon skrivit slut på). För länge sedan fick jag en stor hög med A5-papper, inte linjerade. Så nu har jag börjat dekorera/måla på dem, efter temat på kuverten. Så blir mina brev lite roligare också - istället för att skriva på kollegieblockspapper och använda de där trista gråa kuverten (som jag också har massvis av). Nu är min regel ändå sådan, att jag inte får köpa något nytt förrän allt är använt, så jag antar att jag någon gång ändå kommer att behöva använda de tristare kuverten och pappren, men just nu måste jag i alla fall inte det.

Var dock i Dublin några dagar - och ärligt talat så shoppade jag lite där. Några nödvändiga saker (eller vad sägs om fem trosor för 1€?) och så lite presenter. Med tanke på hur sällan jag är utomlands (detta är första gången på 4-5 år) så tycker jag att det är okej. Allt som allt (mat och presenter) gick det på cirka tusenlappen + resan så blev det lite mer, men det var mig väl förunnat tycker jag.

Annars så strävar jag på och använder mina kläder enligt klädprojektet, rensar ut (slänger och ger vidare).

Inga kommentarer: