fredag 10 februari 2012

Uppsatstankar och studiecirkel

En temugg som min syster gav mig
i present en gång.             
  Bild: Esbe.

Funderar över vad jag har gett mig in på när det gäller uppsatsskrivandet! Uppgiften i sig är nog inte så svår, men den är mäktig! Förhoppningsvis blir den inte övermäktig... Jag ska berätta mer om det när jag har kommit igång ordentligt, just nu känns det fortfarande som Bambi på hal is... sitter hur som helst med Orthodoxwiki som uppslagsverk till en början, sedan får jag gå vidare med sådana källor som anses mer pålitliga. En bra start är det dock!

Igår fortsatte studiecirkeln. Jag ledde den och kände mig mycket nöjd efteråt. Nästa gång (om tre veckor) kanske jag litar än mer på mig själv och eftersom kapitlen nosar lite på det som jag gör uppsats om kanske jag kan komma med någon rolig kuriosa! Förutsatt att jag faktiskt har kommit igång mer än vad jag har gjort nu då...

Väldigt vad jag tjatar om uppsatsen! I morgon ska jag läsa mer ur den. Nu blir det en kopp te!

Inga kommentarer: