onsdag 31 december 2014

Tankar inför nyår

Tog en tur ner i förrådet igår. Fick mer ordning, trots att det också blev mer grejer där. Jag har som mål att kunna bunkra lite där, sylt, saft, torkad frukt och så vidare. Jag är trött på att jag inte får ordning på det, så det är dags inför nästa år att fixa det. Jag kommer även försöka fortsätta med någon form av nedminskning av ägande, lära mig mer om hur jag kan använda samma klädesplagg till många olika saker och så vidare, men jag ska skissa upp det lite mer. Jag lever på så pass låg konsumtion att det är knappt värt att göra ett köpstopp och antagligen skulle jag tappa lusten efter en vecka, men någon form av utmaning ska jag nog kunna ge mig in på!  Det finns saker som kan bli billigare i mitt liv utan att jag får tulla på livsglädjen utan snarare göra fler investeringar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant att få följa din resa. Har följt dig under hösten och provat en del av dina recept. Önskar dig ett Gott Nytt år.