söndag 20 mars 2016

Uppgradering

Spännande dagar de tre senaste. Revision för första gången i mitt liv. Träffat vänner. Njutit av livet.
Fick med mig ett kilogram  lingon hem och har nyss kokat färdigt sylten. En större och en mindre burk blev det. Är glad över mitt goda minne som påminde mig om att jag har syltsocker i skafferiet. Funderar på om jag ska få till rabarbersylt också. Har mycket sånt i frysen, men just lingon är en bristvara - hoppas jag får möjlighet att plocka i år
Av en annan vän fick jag skott från ampellilja och av en tredje vän fick jag kläder, så planen att shoppa loss för mina presentkort föll. Men inte mig emot. Då kan jag spara de pengarna till ett senare tillfälle, när jag behöver kläder av annan karaktär. Och så hoppas jag komma igång med att sy saker nu, när jag har fått en provdocka och har plats för symaskin.

Inga kommentarer: